Saturday, May 30, 2009

Πρόσκληση σε γάμο!

Σας χω ξαναπεί νομίζω ότι λατρεύω την ζαχαροπλαστική. Dεν χάνω ευκαιρία να κάνω Τούρτες γενεθλίων, επετείων, αρραβώνων κτλπ. Θέλουν δεν θέλουν οι άλλοι...

Πριν από 3 χρόνια περίπου, ανακάλυψα το φοντάν (Rolled Fondant) γνώστό και ως sugar paste. Έμεινα εκπληκτη όταν είδα τι μπορεί κανείς να φτιάξει με αυτό το υλικό. Παρήγγειλα αμέσως χρώματα όλων των ειδών, εργαλεία γα να φορμάρω, κουπ-πατ και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ολόκληρο εργαστηριο το σπίτι μου. Κάθε βράδυ, αντί να ξεκουτιάζω μπροστά στην τηλεόραση, ξεκούτιαζα στην κουζίνα προσπαθώντας να φτίαξω διάφορα. Το πρώτο καιρό κατέληγαν όλα λιγο πολύ σε αποτυχία αλλά δεν το βάλα κάτω.

Η πρώτη τούρτα που κάλυψα με φοντάν ήταν στα γεννεθλια μιας πολύ καλής φίλης στην οποία είχα τάξει να κάνω μια κοριστίστικη τούρτα. Η κάλυψη ήταν πολύ καλή αλλά μου φάγε τόσο πολύ χρόνο που η γέμιση έγινε νιανιά..... ΑΛΛΑ όταν είσαι μάστορας, την βάζεις λίγο στην κατάψυξη, κάνεις και λίγο την πάπια και είναι όλα μια χαρά.... οι καλεσμένοι μείναν πάντως ενθουσιασμένοι...να ναι καλά οι άνθρωποι δηλαδή! Δυστυχώς ή ευτυχώς φώτογραφίες δεν έχω μιας και εκείνη η μέρα ήταν λίγο ....αγχώδης και κανείς δεν σκέφτηκε να πάρει φωτογραφική μηχανή μαζί.

Η δεύτερη τούρτα που επιχείρησα να καλύψω κατά αυτό το τροπο, αλά χωρίς γεμιση νιανιά, ήταν στα γενέθλια της μικρής μου. Θα γινόταν 4 και μου ζήτησε ένα πριγκιποπάρτυ. Ήταν νομίζω η πρωτη φορά που μου ζήτησε κάτι τόσο συνειδητά οπότε και δεν της χάλασα χατήρι. Έτσι της έφτιαξα μια τούρτα με γκλιττερ, με γεμιση σοκολάτας γκανάζ και κρέμα βουτύρου, και πάνω τοποθέτησα μια κορώνα από Royal Icing. Φωτογραφίες εδώ έχω αλλά θα της βάλω κάποια άλλη στιγμή μαζί με τις οδηγίες για το Royal Icing. Έτσι μπορείτε και εσείς να δείτε πόσο απλό είναι.

Επειδή όμως είμαι φύση ανήσυχη και δεν μου αρέσει να κάθομαι στα αυγά μου αποφάσισα να φτίαξω μια τούρτα νυφική σε αγγλικό στυλ. Επειδή ο φούρνος μου δεν είχε έρθει ακόμα αντί για κείκ η παντεσπάνι πήρα φενιζολ. Φυσικά δεν θα την τρώγαμε... για εξάσκηση την ήθελα. Κουφό? Η Εγκυμοσύνη μου φέρε απίστευτη ενέργεια και απίστευτες αυπνίες οπότε κάπως έπρεπε να περάσω την ώρα μου. Για πλέξιμο δεν είχα όρεξη οποτε...

Για να κάνω αυτό που ήθελα αγόρασα δύο βιβλία απο δύο εξαιρετικές αγγλίδες ζαχαροπλάστισες. "The Home Guide to Cake Decorating" της Jane Price και το
"First Steps in Cake Decorating" της Janice Murfitt. Φανταστικά βιβλία που σε κάνουν να χάσεις το μυαλό σου. Και άρχισα. Τα λουλούδια μου πήραν μια ολόκληρη εβδομάδα. Κάθε βράδυ, με το που κοιμόταν η μικρή, έφτιαχνα και από κάτι. Μπορώ να πώ ότι ηταν πολύ πιο εύκολα από ότι είχα φανταστεί. Ουσιαστικά ήταν πανεύκολα. Στα βιβλία άλλωστε εξηγούνται όλα στεπ μπαι στεπ που λένε. Για τα λουλούδια υπάρχει μια ειδική πάστα γνωστή και ως Flower paste η οποία είναι πολύ ελαστική αλλά όταν στεγνώσει γίνεται σαν πέτρα. Στην ουσία είναι φοντάν αλλά με ένα μέρος Traganth, μια σκόνη που κάνει το φοντάν πιο ελαστικό. Το κόλημα μετξύ των πετάλων γίνεται με Gum arabic επίσης μια σκόνη η οποία διαλύεται σε νερό και γίνεται σαν κόλλα.

Τα λουλούδια που αποφάσισα να κάνω ηταν και τα πιο εύκολα φυσικά... Έιπαμε να εξασκηθούμε αλλά μην το βγάλουμε και τα μάτια.. Έτσι έκανα, Γιασεμί, τα οποια δεν τα πέτυχα και τόσο, τριαντάφυλλα, γαρύφαλλα, ορχιδέες, κάποια άλλα που δεν ξέρω δυστυχώς πως λένε στα ελληνικά και φυσικα μερικά φύλλα. Προμηθεύτηκα συρματάκια απο ανθοπωλείο καθως και κολητική ταινία και ξέκίνησα.

Σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες να μου πείτε την γνώμη σας... Χαβ μέρσι....











9 comments:

  1. καλησπεραααα
    καλε εσυ εισαι πραγματικη καλλιτεχνης!
    και αξιζεις ενα βραβειο! Ελα να το παρεις αν σου κανει κεφι!

    ReplyDelete
  2. πω πω πω λέω να αφήσεις το engineering και να ασχοληθείς με ζαχαροπλαστική επαγγελματικά:):)

    ReplyDelete
  3. kalhmeroudia koritsia! To computer engineering agaph mou mou epitrepei na agorazo ola auta ta ekatontades pramatakia pou xreiazomai gia tous peiramatismous mou...
    opos egraps akai parapano den einai katholou duskolo na ta ftiaksei kaneis. Eidika ta garuffala htna toso eukola pou aporhsa giati den ta kana toso kairo! Thn allh fora tha dokimaso allous xromatismous... köati se entono kokkino isos! Gia na doume....
    sas filo poly

    ReplyDelete
  4. Αυτό κορίτσι μου δεν είναι ζαχαροπλαστική, είναι τέχνη! Μπράβο!

    ReplyDelete
  5. Καταπληκτική η τούρτα σου και η δουλειά σου! Δυστυχώς εδώ στην Ελλάδα, τόσο η τέχνη του φοντάν αλλά και τα εργαλεία που υπάρχουν για τις κατασκευές, είναι ακόμα πολύ πίσω. Στην Αμερική που είχα πάει, είχαν ολόκληρο διάδρομο με εργαλεία και πράγματα που αφορούν στο φοντάν και γενικά την αμυγδαλόπαστα. Θα εντυπωσιαζόσουν...

    ReplyDelete
  6. Kiki mou kai edo mia apo ta idia. Kapoia ergaleia ta vrisko kai edo alla ta perissotera ta paragelno apo agglia. Ekei einai poly proxorhmena ta pragmata. Enas filos agglos kai mexri proteinos zaxaroplasths tou agglikou stratou mou eipe oti sthn agglia oi gynaikes kanoun oloklhres organoseis kai ftiaxnoun diafora! Edo dystyxos einai akoma se baby shoes opos kai sthn ellada fantazomai. Edo douleuoun thn amygdalopasta poly alla dene xoun idea apo royal icing ktlp... elpizo na alaksei kapoia stigmh!

    ReplyDelete
  7. Στο μπλογκ μου, είχα βάλει δύο λινκ με μαγαζιά από την Αμερική που είχε καταπληκτικά πράγματα. Θα τα δεις στη label gadgets, στο ποστ που έλεγα τι γκατζετς έφερα από την Αμερική. Κοίτα τα λινκ μήπως σε ενδιαφέρει να παραγγέλνεις και από κει. Τόσο προχωρημένα πράγματα όσο εκεί, δεν έχω ξαναδεί! Εδώ...τίποτα ακόμα. Ούτε κάν αμυγδαλόπαστα δεν φέρνουν...

    ReplyDelete
  8. Καλά... με τέτοιες ικανότητες δεν το έχεις κάνει επάγγελμα ακόμα; Πραγματικά έργα τέχνης! Συγχαρητήρια...

    ReplyDelete
  9. Betty mou me exeis katasklavosei!
    Den einai ikanothta..einai meraki. kai an exeis ta sos ergaleia kai ta sosta vivlia tote einai paixnidaki!

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails