Sunday, December 4, 2011

Ossobuco με σάλτσα πορτοκαλιού

Μπορεί να μου πει κάποιος πως γίνεται και τα παιδιά αρρωστάινουν πάντα το Σαββατοκύριακο; Ενώ όλη την εβδομάδα τα σκασμένα είναι μια χαρά, παίζουν , γελάνε, τρώνε, σου βγάζουν την ψυχή... με το που πάει παρασκευή απόγευμα αρχίζουν τους πυρετούς, τα ξερατα και τα τσιρλιπιπί. Χοντρές εκφράσεις το ξέρω και δεν έχουν καμία δουλειά σε ένα μπλογκ μαγειρικής αλλά η πικρή αλήθεια είναι καλό να λέγεται. Αφού τελείωσαμε λοιπόν με την αντιβίωση για την παραλίγο πνευμονία της εμμελειας, και περάσαμε μια εβδομάδα χάρμα, φτου και από την αρχή...αυτή τη φορά με άλλα πάλι... ευτυχώς τίποτα το σοβαρό αλλά όσο να ναι ένα βράδυ άυπνοι στο προσκεφάλι της το περάσαμε.

Ossobucco με σάλτσα πορτοκαλιού (1 von 1)

Παρολλα αυτά βρήκα καιρό να μπω στην κουζίνα και να κάνω κάμποσα πράγματα. Αν και όρεξη πολύ για μαγείρεμα, για να είμαι ειλικρινής δεν υπήρχε αλλά έπρεπε να κάνω κάτι. Οκ έκανα πάλι πολλά αλλά δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Τα ξενυχτια τα έχω κόψει, το κάπνισμα το έχω κόψει, την τηλεόραση την έχω κόψει.... κάπως πρέπει να γεμίζω τις ελευθερες ώρες μου και κυρίως να ξεδίνω. Αυτότο κάτι λπιπόν είναι το μαγείρεμα. Οπότε αυτό το Σκ του δωσα και κατάλαβε πάλι. Και έφτιαξα τόσα πολλα που δεν ξερω πως να τα φάμε. Ωστόσω αν μου ζητούσαν να κάνω μια απότίμηση, θα λεγα ότι το καλυτερο ήταν το Οσομπούκο για το οποίο θα γράψω σήμερα.  Αν και τωρα που το ξανασκέφτομαι η τάρτα με τους ξηρούς καρπούς και το σιρόπι gluehwein με ενθουσίασε επίσης πολύ.. Όχι ότι το στόλεν, το οποίο να τονίσω είναι το καλυτερο έβερ, πάει πίσω. Σιγά σιγά όμως όλα....

Ας αρχίσουμε όμως από το κρέας σήμερα μιας και την προηγούμενη φορά σας τάραξα στα γλυκά.

Ως γνωστό ειμαι ξεχασιάρα. Έτσι κάθε Τρίτη που ο χασάπης μου σφαζει ξεχνάω να παραγείλω τα κρέατα που θέλω. Οπότε την Παρασκευή που θα πάω από εκεί πάιρνω αυτά που έχουν περισσέψει. Έτσι και αυτή τη φορά. Για 4 συνεχόμενη εβδομάδα ξέχασα να παραγγείλω μοσχαρίτσια κότσια οπότε όταν πήγα είχε μόνο 3! Οπότε πήρα τα ...τρία μου και τα πήγα σπίτι στην ζεστούλα.  Ωστόσο έπρεπε να βρώ ένα διαφορετικό τρόπο μαγειρέματος γιατί ο κλασσικός απαιτεί γάστρα και σιγά μην έβαζα την τεράστια γάστρα μου για 3 μόνο κομμάτια. Στην αναζητηση μου λοιπόν για κάτι δοαφορετικό, έπεσα επάνω σε μια συνταγή για μια μπριζόλες με σάλτσα πορτοκάλι. Οκ μπριζόλες μπορεί να μην είχα αλλά κρέας το ένα κρέας και το άλλο. Ίσα ίσα που το μοσχαρίσιο το θεωρώ και πιο ευκολο στο μαγείρεμα ενώ τις μπριζόλες πολύ πιθανό να τις έβγαζα θεόστεγνες με το ταλέντο μου στο ψησιμο. Η συνταγή βέβαια αλάχτηκε λίγο γιατί απαιτούσε Gran Marnier κάτι που δεν είχα, και δεν είχε σχεδόν καθόλου μυρωδικά, κάτι που φροντισα να προσθέσω ενώ κατα τα άλλα έμεινε σχεδόν ανέπαφη. Το ψησιμο έγινε στην κατσαρόλα, για τους λόφους που εξέθεσα παραπάνω και μπορώ να πω ότι εμεινα αρκετά  ικανοποιημένη. Οκ τα παιδιά δεν τρελάθηκαν με την γευση αλλά το φαγαν. Οικιοθελώς εννοείται. Αλλιώς δεν θα είχε σοκολάτα. Σε μένα και στον Νίκο όμως άρεσε υπερβολικά! Και είναι σιγουρα κάτι που θα ξανακάνω. Μόνο που την επόμενη φορά θα φροντίσω να παρω γλυκά πορτοκάλια και να ζεματίσω την φλούδα τους πρώτα γιατί η σαλτσούλα ήταν ένα τικ πικρούτσικια. Διορθωθηκε μεν με την προσθήκη μαρμελάδας και η αλήθεια είναι οτι το γλυκόπικρο της πήγαινε κιόλας αλλά θα το δοκιμάσω και αλλιώς για να δω πως θα γίνει. Και συνοδευτηκε φυσικά με πουρέ πατάτας-κολοκύθας ο οποίος τους ταίριαξε γάντι!

Ossobuco με σάλτσα πορτοκαλιού

4 Μερίδες Ossobuco (μοσχαρίσια κότσια)

4 κουταλιές ελαιόλαδο

1 πορτοκάλι βιολογικό (όχι κερωμένο)

αλάτι, πιπέρι

1 σκελίδα σκόρδο

1 κλωναράκι θυμάρι

1 φυλλο δάφνης

1 κρεμμύδι μεγαλούτσικο ψιλοκομμένο

2 κουταλιές βούτυρο

1 κουταλιά μαρμελάδα κρανμπερις

400 μλ ζωμό βοδινού

αλευρι

 

Βγάλτε το κρέας εγκαίρως από το ψυγείο ώστε να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου. Καθαρίστε τις φλούδες από το πορτοκάλι προσέχοντας να μην αγξίξετε το άσπρο μέρος και κόψτε την σε πολύ μικρά κομματάκια. Στυψτε το χυμό και σόυρώστε τον. Σε μια αντικολητική κατσαρόλα, ή τηγάι βάλτε το λάδι να κάψει. Αλατοπιπερωστε το κρέας, αλευρώστε το και από τις δύο πλευρές, τινάξτε το να φύγει το περιτό αλευρι και καβουρδίστε το στο καυτό λάδι μέχρι να κοκκινήσει και από τις δύο πλευρές. Χαμηλώστε τη φωτιά και προσθέστε το κρεμμύδι. Αφήστε το να καβουρδιστεί και αυτό μέχρι να πανιάσει. Προσθέστε το σκόρδο μαζι με την φλούδα και τα μυρωδικά και σβήστε με  το χυμό πορτοκαλιού. Αφήστε το να σωθεί ελαφρά και προσθέστε το ζωμό βοδινού. Καπακώστε την κατσαρόλα και σιγοβράστε για περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά ή εώς ότου να μαλακώσει. Αν χρειαστεί προσθέστε λίγο βραστό νερό. Αφαιρέστε το κρέας από την κατσαρόλα και βράστε το ζωμό μέχρι να μείνει σχεδόν ένα ποτήρι. Αφαιρέστο το από την εστία και προσθεστε αρχικά την μαρμελάδα και μετά  το κρύο βούτυρο σε κομματάκια ανακατώνοντας συνεχώς μέχρι η σάλτσα να πήξει.Δοκιμάστε και αλατοπιερώστε αν χρειαστεί. Σερβίρετε με πουρέ και...φάτε!

Αουφβιντερζεν

24 comments:

  1. Πολύ ωραίο το πορτοκαλένιο οσομπούκο! Αυτή είναι συνταγή εορτών, όχι σαβατοκύριακου! Μαρμελάδα πορτοκάλι αντί για κράνμπερι δε θα έδινε ακόμα πιο πορτοκαλένια γεύση?
    Καλό βράδυ! :)

    ReplyDelete
  2. Επειδή ήταν ήδη πορτοκαλογλυκόπικρη... αποφάσισα να βάλω μια απλή γλυκειά μαρμελάδα που να ταιριάζει αλλά να μην τονίζει ακόμα πιο πολύ την πικρίλα :) Κια η μαρμελάδα πορτοκάλι έχιε μαι ελαφριά πικρίλα.... αυτή που λεχω εγώ τουλάχιστον.. ή λες να είναι χαλασμένη ;;;; :))

    ReplyDelete
  3. Βασιλικούλα, καλησπέρα ...ή καληνύχτα???χαχαχα!!!
    Καταρχάς να σε ενημερώσω ότι και εμείς έχουμε το κακό χούι των ιώσεων μέσα στο ΣΚ οπότε σε νιώθω καλή μου αφάνταστα!

    Οσο για το κρεατάκι πάνω στην ώρα το ποστάρησες γιατί με περιμένουν κάτι κότσια εδώ και δύο εβδομάδες στην κατάψυξη! Νόστιμο πρέπει να είναι! Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Υπέροχα, λαχταριστά, θέλω και μια τηγανιά πατάτες δίπλα!!

    ReplyDelete
  5. Μ΄αρέσει πολύ!!! Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
  6. Δε λέω πως είναι καλό να είναι άρρωστα τα μικρούλια, ας είναι πάντα καλά, αλλά που να φανταστείς τι γίνεται όταν είναι άρρωστος ένας μαντράχαλος δύο μέτρα!!! Και όχι δεν είναι μαμόθρεφτος, απλώς είναι αγόρι! Οι άντρες είναι χειρότεροι από μικρά παιδιά στις αρρώστιες έχω να πω!!!
    Το φαγητό σου σήμερα με έχει ξελιγουριάσει! Να είχα ψωμί να βούταγα τη σαλτσούλα!!!!

    ReplyDelete
  7. Περαστικά στη μικρούλα σας Βασιλική μου! Έτσι είναι τα πιτσιρικάκια, σιγά-σιγά αρχίζω να το διαπιστώνω με τη δική μου!
    Καλά, το φαγητό σου είναι υπερπαραγωγή! Η σάλτσα φαίνεται υπέροχη, προκαλεί πραγματικά να έχεις παραμάσχαλα ένα καρβέλι ψωμί και να της δώσεις να καταλάβει! Φιλιά πολλά, καλή συνέχεια!

    ReplyDelete
  8. Έφη μου άστα να πανε... το έχεις και εσύ να σε ρωτάνε τι κάνουν τα παιδιά σου και αν μην τολμάς να πεις ότι είναι καλά για να μην το γρουσουζέψεις;;;;;

    Λίλα μου.. με τηγανητές πατάτες δεν το σκέφτηκα.. κοίτα να δεις τώρα!

    Ξανθη μου και μένα :))

    Μαρία μου.. αν το ξέρω λέει.... ο δικός μου, ότι αρρώστια πάρει το αυτί του την αποκτάει αυτόματα και αυτός... τελικά οι άντρες είναι όντψς χειρότεροι από τα μωρά...και υποχόνδριοι βεβαιως βεβαίως.....

    Ερμιόνη μου δεν θέλω να σε απογοητευσω αλλά έχεις δρόμο ακόμα μπροστά σου με τις αρρώστιες κορίτσι μου!!!! Αλλά αν σε καθυσυχάζει.. στα 5 κόβονται όλα!!!!

    Τα φιλιά μου!!!

    ReplyDelete
  9. Ωραία πάλι σήμερα η συνταγή σου Βασιλικούλα. Μπορεί να γίνει και για το γιορτινό τραπέζι αφού έχει το πορτοκάλι και τη μαρμελάδα κρανμπερις, συνοδεία με πατατούλες ψητές, καραμελωμένες, με χυμό πορτοκαλιού.

    Περαστικά στις μικρές σου.. Υπομονή θα μεγαλώσουν και δεν θα αρρωσταίνουν με το παραμικρό. Πρέπει να τα περάσουν κι αυτά..και μαζί τους κι εσείς..:)
    Φιλιά

    ReplyDelete
  10. Πολύ ωραία τα al' orange σου κότσια! Όπου κι αν μπει το πορτοκάλι μου αρέσει!

    ReplyDelete
  11. Καλησπέρα Μάριον μου! Ναι οι πατατούλες σου έτσι όπως τις περιγράφεις θα είναι ιδανικές! Τα φιλιά μου!

    Βαγγελιώ μου και μένα το ίδιο. πεθαίνω για πορτοκαλόπιτες, για παπια με πορτοκάλι, για κέκικ πορτοκάλι, για κόντιτα πορτοκαλιού για γλυκό του κουταλιού πορτοκάλι.....θα μπορούσα να γράφω για ώρες :))

    ReplyDelete
  12. Επιτέλους και ένα φαϊ. Μμμμμ! και με πορτοκάλι.
    Φιλιά και περαστικά σας και μας. Όλοι μικροί μεγάλοι σε ένα καζάνι βράζουμε.

    ReplyDelete
  13. Ναι επιτέλους !! Ακολουθούν όμως και άλλα... θα το πάμε όμως εναλάξ :))

    ReplyDelete
  14. ονειρεμένος συνδυασμος!λατρευω κρανπερι,πορτοκαλι και θυμαρι μαζί!
    -τα παιδια μας πάντα σε γιορτες και σαββατοκυριακα αρρωσταιναν επίσης...

    ReplyDelete
  15. Και εγώ επίσης!! Και πλέον είμαι σε δίλημμα αν θα το ξαναφτιάξω ποτέ με το παραδοσιακό τρόπο.
    όσο για τα παιδιά... μέχρινα μεγαλώσουν θα πρέπει να το αποδεχτώ ότι όλο το χειμώνα θα τα έχω άρρωστα..

    ReplyDelete
  16. Σήμερα εμπιστεύομενη τη συνταγή σου το φτιάχνω περιμένονατς τα παιδιά μου!!!
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
  17. αναρωτιεμαι εαν θα μπορουσα να αντικαταστησω τη μαρμελαδα κρανμπερις με καποια αλλη γευση (γιατι στο σουπερ της γειτονιας δε βρηκα κρανμπερις) και ποια?

    ReplyDelete
  18. Θάνο μου πιστευω ότι μια οποιαδηποτε μαρμελάδα που να είναι ένα τικ ξυνή αλλά χωρίς έντονη γευση θα έκανε. Δοκίμασε με πορτοκάλι αν βρεις καμία που να μην είναι πολύ πικρή, ή και κυδώνι ίσως. Ακόμα πιστευω και μέλι θα πήγαινε! Πες μου τι έκανες τελικά αν το κάνεις και πως τα πήγες.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  19. επειδη εισαι πολυ ευγενικη κ απαντας κ σχετικα αμεσα, θα το εκμεταλευτω κ θα σου εκφρασω κ αλλη μια απορια μου!!
    στο βημα «καθαριστε τις φλουδες απο το πορτοκαλι» εννοεις να παρουμε το ξυσμα ετσι? κ μετα πιο κατω λες «προσθεστε το σκορδο μαζι με τη φλουδα» εννοεις να προσθεσουμε το σκορδο μαζι με το ξυσμα απο το πορτοκαλι?sorry μωρε αλλα ειμαι κ λιγο ασχετος κ θελω πολυ να πετυχω το αποτελεσμα της φωτο σου!!

    ReplyDelete
  20. προκομμένε μου Θάνο ρωτα ότι θέλεις :) Λοιπόν, την φλούδα θα την αφαιρέσεις (αυτή είναι τελικά η σωστή λέξη) με το εργαλείο που καθαρίζουν πατάτες πχ. προσέχοντας όμως να μην πάρεις καθόλου από το άσπρο μέρος και σου πικρίσει η σάλτσα ακόμα πιο πολύ. Ζεμάτισε τες και μια φορα αν θέλεις ώστε να μην γίνει η σάλτσα πολύ πικρή. Μετά ψιλόκοψε τες (Εκτος αν το ειδικό εργαλείο για ξύσμα (http://www.amazon.de/WMF-1871436030-Zitronenschaber-PROFI-PLUS/dp/B00008XXAN/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1329903188&sr=8-4) οποτε ξεχνάς όλα τα αλλα και το κανεις κατευθείαν με αυτό. Αν δεν το έχεις ψιλοκόβεις το ξύσμα και το προσθέτεις μαζί με το σκόρδο. Αυτά :) Ελπίζω τώρα να ήμουν κατατοπιστική. Αν όχι... εδώ είμαι :)

    ReplyDelete
  21. ναι το εχω αυτο το εργαλειο αρα δεν ζεματαω τιποτα ετσι?ριχνω το σκορδο κ το ξυσμα κατ'ευθειαν

    ReplyDelete
  22. Είσαι τυχερός :) Εγώ ακόμα δεν αξιώθηκα να το πάρω! όσο για το ζεμάτισμα το αφήνω στην κρίση σου :)

    ReplyDelete
  23. ναι απο τυχη αλλο τιποτα!! ;-}
    το αποφασισα θα βαλω μαρμελαδα πορτοκαλι κ δε θα ζεματισω τιποτα!θα σε ενημερωσω για το αποτελεσμα..

    ReplyDelete
  24. ΚωνσταντίναFebruary 25, 2013 at 2:25 AM

    Τι μου κάνεις,τι μου κάνεις;!!Σήμερα,ενώ είχε μιά υπέροχη μέρα στην Αθήνα,καραανοιξιάτικη,εγώ αποφάσισα να μαζοχιστώ μαγειρεύοντας και να χάσω τη βόλτα.Χαλάλι σου!!!Εκανα λοιπόν την κλασική συνταγή για osso bucco και της πρόσθεσα και το πορτοκάλι με το ξύσμα του.Α-παι-χτο!Αρκεί να σου πω ότι η κόρη μου που δεν τρώει μοσχάρι,ξετρελάθηκε.Δοκίμασέ το.Εγώ πλέον δεν θα το ξαναμαγειρέψω με τον κλασικό τρόπο.Εχασα που έχασα τη βόλτα,είπα να συνεχίσω την ψυχοθεραπεία με την ζύμη για όλα.Το σχόλιο στο αντίστοιχο post.
    E Y Γ Ε

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails