Friday, September 17, 2010

Tarte Tatin με καραμελωμένα μήλα και Butterscotch Sauce

Ένα από τα μεγαλύτερα μου ελλατώματα θεωρώ πως είναι η υπερβολή που με χαρακτηρίζει. Υπερβολική στα συναισθηματα μου (ή IMG_1995υπερβολικά συναισθηματίας ή υπερβολικά αναίσθητη). υπερβολικά εργασιομανής, υπερβολικά.....shopaholic και υπερβολικά....κούκλα! χαχα! Μία από τις μεγαλύτερες υπερβολές μου όμως είναι η συχνότητα με την οποία μαγειρεύω καθώς και η ποσότητα αλλά και η ποικοιλία των φαγητών. Πολλές φορές το καθημερινό μας τραπέζι θυμίζει μπουφέ και το ψυγείο αποθήκη στρατού. Νομίζω ότι είμαι κοιλιόδουλη. Την μισή μέρα την περνάω τρώγοντας και την άλλη μισή μαγειρευοντας. Πάνω στις μεγάλες πείνες μου όμως έχω τις καλύτερες εμπνευσεις. Προχτές πχ σκέφτηκα να κάνω ξανά μια Tarte tatin αλλά αυτή τη φορά με μήλα! Σιγά τα ωά θα μου πείτε. Ναι αλλά θα την συνόδευα με μια εκπληκτική Butterscotch sauce ή οποία αυτή τη φορά θα μου πετύχαινε ο κόσμος να χαλάσει. Σωστός; Και πέτυχε!!! Ολέ ολέ!! Ένα από τα γλυκά που ΠΡΕΠΕΙ να δοκιμάσετε!!!

Τι είναι όμως αυτό το χαζό-Butterscotch που με πάιδεψε τόσο την τελευταία φορά; Μια φανταστική, υπέροχη, σλουρπ-σλουρπ σάλτσα με κρέμα γάλακτος , παρόμοια της καραμέλας αλλά 1000 φορές καλύτερη. Ονόμαστηκε έτσι λόγω του βουτύρου που περιέχει - Butter και του scotch που σημάινει κόβω κάτι σε κομμάτια εφόσον το Butterscotch καθεαυτού δεν είναι σάλτσα αλλά ένα γλύκισμα με μια πιο σταθερή υφή - κάτι σαν το fudge - το οποίο κόβεται και σερβίρεται σε κομματάκια. Η γεύση του θυμίζει πολύ τις δικές μας καραμελίτσες τις.... κόκος δεν τις λέγαν; Ή αγαλεδίτσα; Δεν θυμάμαι!

Η διαφορά του με την καραμέλα έγκειται στο ότι το Butterscotch γίνεται κατα αποκλειστικότητα με μαυρη ακατέργαστη ζάχαρη και μαγειρέυεται σε χαμηλή θερμοκρασία. Όσοι από σας έχουν δοκιμάσει να φτιάξουν έστω και καραμέλα σε σιγανή φωτιά (ζάχαρη-νερό 2:1) θα διαπιστώσουν ότι η διαφορά στην γευση με την καραμέλα που μαγειρέυτηκε μέσα σε 2 λεπτά (σκέτη ζάχαρη)είναι τεράστια. Επίσης στη Butterscotch τα υλικά μπορούν να μπούν από την αρχή όλα μαζί χωρίς αυτό να επηρρεάσει την μετέπειτα υφή ή την γεύση και συνεπώς την επιτυχία της Butterscotch.

IMG_1990

Πάμε στην συνταγή;

Tarte Tatin με καραμελωμένα μήλα και Butterscotch sauce

Για την βάση

1 δόση βασική ζύμη για Tarte Tatin

Για την γέμιση

2 κουταλιές βούτυρο

1/2 κούπα μάυρη ζάχαρη

μία πρέζα κανέλα

μία χούφτα καρύδια χοντροκομμένα

1 κιλό ξυνόμηλα

IMG_1993

Για την Butterscotch sauce

170 γρ. μάυρη ζάχαρη

130 γρ. κρέμα γαλακτος

60 γρ. βούτυρο

μια πρέζα αλάτι

Μια ιδέα κανέλα

Το πως κάνουμε την ζύμη τα χουμε πει. προσοχή στην ποσότητα του νερού μόνο. Μην το ρίξετε όλο με την μία. Αν δείτε οτι υ ζύμη δεν το σηκωνει όλο και τείνει να γίνει μια μπάλα, τότε σταματήστε να ρίχνετε. Η ζύμη θα πρέπει να΄είναι καλά παγωμένη γι αυτό καλά είναι να την βάλετε τα 10 πρώτα λεπτά στην κατάψυξη και μετά στην συντήρηση μέχρι να ετοιμασετε τα μήλα και την σάλτσα.

Για την γέμιση καθαρίστε τα μήλα και κόψτε τα σε φέτες αν είναι μεγάλα ή σε τέταρτα τα οποία θα χαράξετε ελαφρά ,άν ειναι μικρότερα. καλύψτε μια στρογγυλή φόρμα με λαδόκολα. Βουτυρώχτε καλά το πάτο και τα πλαινά. πασπαλίστε το πάτο με την ζάχαρη. Τοποθετήστε τα μήλα είτε σε σχήμα ελικοειδές αν τα κόψατε φέτες είτε κυκλικά αν είναι 4αρτα κομμένα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αφήσετε ένα κενό 1 εκκατοστού από τα πλαινλα της φόρμας Πασπαλίστε με τα καρύδια και την κανέλα. Ανοίξτε την ζύμη σε φύλλο 2 εκκατοστα μεγαλύτερο από ότι η διάμετρος της φόρμας και τοποθετείστε την πάνω από τα μήλα. Στρώστε την επιφάνει απαλά με τα χεράκια σας. Τα άκρα της ζύμης πατήστε τα προς το πάτο της φόρμας για να σφραγίσουν την καραμέλα που θα σχηματιστεί από τη ζάχαρη και το βούτυρο. Ψήστε τη τάρτα στους 200 βαθμούς στη μέση του φούρνου για περίπου 35 λεπτά. Αφαιρέστε την απότο φούρνο και βάλτε την επάνω σε μια βρεγμενη πετσέτα. Αφήστε την να κρυώσει ελαφρά και αναποδογυρίστε την επάνω σε μια πιατέλα.

Για την Butterscotch sauce βάλτε όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι με βαρύ πάτο και ανακατέψτε τα καλά. Μαγειρέψτε τα αρχικά σε δυνατή φωτιά και με το που θα πάρουν βράση σε μέτρια για περίπου 10 λεπτά ή μέχρι η σάλτσα να αποκτήσει την πυκνότητα που επιθυμείτε. Που και που ανακατευετε για να μην σας κολήσει στο πάτο. Βάλτε τη σε βαζάκι, αν σας περισσέψει δηλαδή, και φυλάξτε τη στο ψυγείο. Ζεστάνετε την πριν την ξαναχρησιμοποιήσετε για να γίνει πάλι ρευστή. Αν και πάλι σας είναι πολύ πηκτή, προσθέστε λίγη ζεστή κρέμα γαλακτος και ανακατώστε καλά αφήνοντας πάλι να παρει μια βράση! ΄Περιχύστε με αυτή την τάρτα και απολάυστε! Σερβίρετε την ακόμα με παγωτό, με πανακότα, αρωματίστε με αυτή το γάλα σας ή τις κρέμες σας, αλείψτε την στο ψωμάκι σας πάνω από λίγο βούτυρο αντί μερέντας, φάτε την σκέτη με το κουτάλι!!!!!!!!

IMG_2000

Καλο μπινέδιασμα!

16 comments:

  1. Φαίνεται σκέτη γλύκα! Μου τρέχουν τα σάλια! Well done! ;)

    ReplyDelete
  2. Δεν είσαι καλή συναναστροφή... θα κόψω μαζί σου τις διπλωματικές σχέσεις..

    ReplyDelete
  3. Α πα πααααα...
    σαν να διάβαζα τις σκέψεις μου!
    για πες μου όμως... όλα αυτά που φτιάχνεις τι τα κάνεις μετά; γιατί εγώ προσπαθώ να τα μοιράζω... δεν τα καταφέρνω πάντα βέβαια αλλά αν συνεχίσω έτσι δεν με βλέπω καλά!

    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ReplyDelete
  4. Φιλενάδα, τα μήλα μου αρέσουν στα γλυκά τρελά, η συνταγή σου είναι σλουρπ σλουρπ.
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  5. Είσαι μεγάλος πειρασμός αλλά όπως λέει κι η Μπέττυ τι τα κάνουμε μετά όλα αυτά, γιατί εγώ μεν να φάω έχω περιθώρια οι άλλοι στο σπίτι δεν πρέπει για να μην αποκτήσουν κιλά!!
    Θα τον δοκιμάσω όμως τον πειρασμό σου.
    Καλό Σ/Κ

    ReplyDelete
  6. μου γύρισες μαχαίρι στη πληγή...!!!
    πριν 1 μήνα,ξεκινάω να φτιάξω καραμέλες γάλακτος...ούτε η πρώτη,αλλά μάλλλον η τελευταία φορά...
    την ώρα που ανακατεύω τη κατσαρόλα,παίρνω και το τηλ.να βγάλω φωτό για το βλογ μου...
    μάντεψε...
    μου πέφτει το τηλ. μέσα στη καυτή καραμέλα...το βουτάω αστραπιαία με τη κουτάλα,το ανοίγω , το καθαρίζω,το σώζω κι έχω το πιό γλυκό τηλ.του κόσμου...
    βάζω το πυρεξ με τη καραμέλα στο ψυγείο,να πήξει λίγο,να κόψω τα κομμάτια..
    σε μιά ώρα πάω να ανοίξω,να δω πως είναι...πέφτει το πυρεξ κάτω,σπάει,μου σπάει και ένα πλακάκι από τη κουζίνα...
    πετάω γυαλιά,καραμέλα, πλακάκι και συνταγή...
    Αύριο,θα φτιάξω τη συνταγή σου...
    ότι συμβεί,το κρίμα στο λαιμό σου...

    καλησπέρες...-:))

    ReplyDelete
  7. Butterscotch sauce τάρτα...αχ θα μου ήρ8ε μια λιποθυμιάααααα!!!
    Φιλάκιαααα πολλά!!!

    ReplyDelete
  8. Βρε κοπελιά όποτε μπαίνω στο μπλογκ σου, μου τρέχουν τα σάλια.... αμάν!!!
    είσαι και μακριά να έρθω μια επίσκεψη να πάρω ένα κομματάκι....να γλυκαθώ, πρέπει να το φτιάξω....και πρέπει να βρω και έναν λόγο να το κάνω γιατί έχουμε ξεκινήσει δίαιτα οικογενειακώς, σε μπελάδες με βάζεις!!!

    ReplyDelete
  9. Καραμέλα σε overdose! Δεν είχα σκεφτεί ποτέ την tatin με έξτρα σάλτσα, αλλά θα του ταιριάζει πολύ.

    ReplyDelete
  10. Κάποια έχει βαλθεί να μας καταστρέψει........!!!!!!!!Και όχι τίποτα άλλο, αλλά μένει και μακριά!Πού να τη βρούμε να μας κεράσει!!

    ReplyDelete
  11. Λοιπόν! σας είπα ότι έχουμε γκουβερνάντα; και είναι το ίδιο φαγανουτσικη με μας...ίσως και πιο πολύ! Αυτό πάει στο πιος τα τρώσει αγαπητή μου Μπέτη και Χανθή. Και φυσικά παίρνω και στο γραφείο.

    Πόπη μου τα γλυκά με μήλο είναι τα πιο αγαπημένα μου!!

    Ιωάννα την ιδέα με την επιπλέον σάλτσα στην Τατιν μου την έβαλε ο Νίκος! πεθαινει για καραμέλα και όλα τα συναφή. έ έψαχνα και εγώ αφορμή να ξανακάνω την Butterscotch..πολύ θέλει κανείς νομίζει για να αμρτήσει; Το ότι όμως θα πήγαινε τόσο μα τόσο πολύ ούτε και εγώ το είχα προβλέψει!

    όσο για την διάιτα.... από δευτερα!!!

    Και.... μακρία δεν είμαστε.... 2 ώρες με το αεροπλάνο... περάστε να πιουμε ένα καφεδάκι!!
    φιλούρες!!

    ReplyDelete
  12. Ετοίμασε καφέ, παίρνω αεροπλάνο κι έρχομαι!!!!
    Φιλιά πολλά Γιώτα

    ReplyDelete
  13. Ti wra na r8w gia kafe egw pou mai konta? Pwpw teleia fainetai. Kai elega ti na ta kanw ta 5(wow) mhla pou exei h mhlia mou. Geia sta xeria sou!

    ReplyDelete
  14. Χαιντι...χαααααααααααααιντι.....νταινε χαιματ ζιντ ντι μπεεεεργκε!!!!
    Πέρνα μωρή....όλο λόγια είσαι!!! Το αργότερο στα γεννέθλια του καλού σου θα με θυμηθείς πάλι όμως ε;;;;

    ReplyDelete
  15. E den uparxeis! Molis twra ekana thn krema me karudia gia thn tourta me meli giati o kalos mou exei me8aurio gene8lia!!! Kai epeidh klassika exw mperdeutei pali, lew as ksanariksw mia matia kai eida to mnm sou. Poso kala me ksereis.
    Na er8w na me kukloforhseis sto monaxo? H apla gia na faw?

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails